Urząd Miasta w Kamiennej Górze stworzył SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ. Dotąd ta sfera promocji miasta była nieuporządkowana.
„Księga marki” to pierwszy tego typu dokument w mieście. Został przygotowany przez profesjonalnych grafików i wprowadzony do używania zarządzeniem burmistrza Janusza Chodasewicza.
Identyfikacja wizualna Kamiennej Góry została oparta o „cytat z herbu” z wyróżnioną postacią rycerza. Wprowadzamy też do przestrzeni postać „tkaczki”, którą można odnaleźć na historycznych witrażach w ratuszu. Wśród grafik, którymi będziemy się posługiwać, znalazły się także kwiaty lnu odwzorowane z zabytkowych polichromii na parterze ratusza.
Funkcje identyfikacyjne i symboliczne pełnią też typografia i kolor. SIW określa więc krój oryginalnych czcionek, którymi będziemy posługiwali się w różnych materiałach. Kolorem wiodącym Kamiennej Góry jest niebieski w odcieniu kwiatu lnu.
SIW to zbiór zasad, regulujących użycie miejskich znaków graficznych. Miasto porządkuje w ten sposób powstawanie miejskich materiałów promocyjnych i urzędowych.
SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ pozwala:
- budować markę miasta
- tworzyć poczucie wspólnoty i lokalny patriotyzm
- dawać przykład dobrej organizacji pracy
- porządkować przestrzeń miejską
- wzmacniać komunikację z mieszkańcami
- prezentować Kamienną Górę z dobrej strony
Co to byli za graficy, ile wzięli za ten projekt i kiedy odbywał się konkurs/przetarg na to zadanie? Czemu te informacje zostały utajnione przed mieszkańcami? Dodatkowo używanie ściągniętych z sieci darmowych szablonów – pracy innych osób w prezentacjach komercyjnych i brak wzmianki o tym dyskwalifikuje już na wstępie takich grafików z nazywania ich “profesjonalnymi”. Powinno pójść do wykreślenia to słowo z informacji prasowej.
Proszę zadać pytanie w ratuszu i proszę nie używać fałszywego adresu mail “pupilek…”