Jak sprawdzić agencję e-marketingu przed nawiązaniem współpracy w zakresie SEO?

Każdy powinien robić to, na czym zna się najlepiej. Dlatego jeśli firma na poważnie myśli o przebiciu się to TOP 3 Google SERP, ma 2 wyjścia. Albo utworzyć specjalne stanowiska i zatrudnić na te miejsca prawdziwych fachowców, albo skorzystać z usług agencji SEO. W pracy nad stroną internetową fizyczne odległości nie są żadną przeszkodą – a na polskim rynku ilość podmiotów świadczących usługi w tym zakresie jest naprawdę duża. Jakimi kryteriami kierować się podczas wyboru takiego partnera w interesach?

Pozycjonowanie stron www zabiera sporo czasu. Duża liczba stałych partnerów dobrze rokuje na przyszłość

Na początek należy odrzucić kandydatury wszystkich, którzy gwarantują błyskawiczne osiągnięcie pozycji na samym szczycie. Takie zapewnienia świadczą o stosowaniu zabronionych przez Google technik, które najpewniej skończą się nałożeniem filtra lub bana na firmową witrynę w wyszukiwarce. Zdjęcie „kary” jest możliwe, ale niełatwe. Eksperci z firmy afterweb.pl podkreślają, że nowoczesne pozycjonowanie stron www to długotrwały proces. Obecnie awans na pierwszą stronę wyników organicznych zabiera minimum 3-6 miesięcy – tak duża konkurencja panuje teraz w sieci. Po godnej zaufania agencji interaktywnej należy oczekiwać kompleksowego audytu SEO, bezpośredniego kontaktu ze specjalistą-opiekunem, długofalowego planu oraz regularnych raportów z wykonanej pracy. Co do portfolio i referencji, warto pamiętać że szczegóły dot. pozycjonowanych fraz i wyników zwykle objęte są tajemnicą handlową.

Elastyczność oferty i kształt umowy sygnalizują to, w jaki sposób pracuje dany zespół specjalistów

Zakres świadczonych usług powinien być dostosowanych do potrzeb konkretnej firmy. Sztywne trzymanie się raz przyjętych założeń może przeszkodzić w osiągnięciu zakładanych celów. Jedna strona wymaga optymalizacji treści, a w przypadku innej witryny będzie brakować wartościowych odnośników. Publikacja materiałów partnerskich na łamach różnych portali to koszty – własne zaplecze linkowe nie ma dziś racji bytu. Algorytmy Google oceniają nie tylko liczbę linków, ale też ich jakość i pochodzenie. Jeden odnośnik na prestiżowej, popularnej wśród internautów stronie ma większą moc niż dziesiątki i setki odsyłaczy z domeny, na którą nie wchodzi praktycznie nikt poza botami. Warto również zwrócić uwagę na okresy wypowiedzenia: im mocniej podpisanie umowy przywiązuje firmę do agencji SEO, tym bardziej można się obawiać o jakość świadczonej pracy i jej rezultaty.

Share

Zobacz również

Leave a Comment