Wizyta w tunelach na S3

Dziś (środa, 21 czerwca) wybrane media z regionu, w tym portal Relacje Regionalne, zostały zaproszone przez GDDKiA na wizytację tuneli budowanych w ciągu drogi S3, pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Inżynierowie opowiedzieli o postępie prac na budowanym odcinku drogi S3. Wizytację rozpoczęto od tunelu w Sadach Górnych, po czym konwój pojazdów udał się do tunelu w Gostkowie.

Mariusz Mierzwa

Mariusz Mierzwa, dyrektor kontraktu budowy drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra o tunelu TS-26

Przypominamy, że w naszym regionie powstają dwa tunele. Pierwszy (TS-26) o długości około 2300 metrów był drążony pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice. Drugi (TS-32) o długości około 320 metrów powstał na odcinku Gostków-Jaczków.

Piotr Sarnowski

Piotr Sarnowski, dyrektor regionu firmy PORR SA o bezpieczeństwie w tunelu TS-26

Na portalu Relacje Regionalne regularnie prezentujemy postęp prac obu tuneli. Nasze reportaże dostępne tutaj.
Wszystkie reportaże z budowy drogi S3 w naszym regionie dostępne są tutaj.

Magdalena Szumiata

Magdalena Szumiata z GDDKiA o tunelu TS-26

Jak informuje GDDKiA, na odcinku pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą zaawansowanie rzeczowe robót wynosi aktualnie ok. 78 proc. Średnie zaawansowanie sił i środków na placu budowy wynosi ok. 517 osób i 178 jednostek sprzętu budowlanego.

Aktualnie w tunelu TS-26 na ukończeniu są prace związanych z betonowaniem kap chodnikowych, w ostatnim czasie zakończono montaż izolacji przeciwwodnej. Obecnie układana jest podbudowa pomocnicza z kruszywa oraz podbudowa z betonu asfaltowego pod betonową nawierzchnię drogi. Do dziś wykonano ok. 50 proc. podbudowy w obu nawach tunelu. W najbliższym czasie wykonawca planuje dokończenie podbudowy z betonu asfaltowego oraz rozpoczęcie prac przygotowawczych i docelowych w zakresie układania nawierzchni betonowej. Trwają roboty przy budowie kanalizacji deszczowej przeciwpożarowej oraz montowane są oprawy oświetlenia przejazdowego wraz z okablowaniem. W kolejnym etapie wykonawca przystąpi do montażu systemów wyposażenia i bezpieczeństwa w tunelu.

W tunelu TS-32 zakończono betonowanie części konstrukcyjnej w tunelu oraz zbrojenie i betonowanie ściany czołowej segmentu wjazdowego/wyjazdowego do tunelu. W najbliższym czasie prowadzone prace będą związane z zasypką na zewnątrz tunelu. W sierpniu wykonawca planuje przystąpić do betonowania nawierzchni w tunelu. Kolejny etap robót przewiduje montaż systemów i wyposażenia w tunelu.

W ramach robót drogowych w ostatnich tygodniach wykonywano wykopy w gruntach nieskalistych i skalistych, nasypy, umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków. Podłoże na ciągu głównym zostało w pełni ustabilizowane. Realizowano podbudowę pomocniczą oraz zasadniczą z mieszanki niezwiązanej. Na ciągu głównym warstwa wiążąca jest już ułożona na 26 proc. Trasy. W najbliższych miesiącach planowane są prace drogowe polegające na ułożeniu podbudowy z masy bitumicznej, wiążącej i ścieralnej.

Zaawansowanie robót mostowych wynosi prawie 78 proc. Trwają drobne prace na wszystkich obiektach inżynierskich między innymi na obiektach wykonywanych metodą nasuwania podłużnego, WS-31 o długości ok. 532 m oraz WS-36 o długości ok. 349 m. Prowadzone prace związane są z montażem krawężników, desek gzymsowych i układanie żywic na kapach chodnikowych. Ponadto trwa realizacja przejść dla zwierząt i przepustów.

W zakresie robót branżowych w pełni zostały wykonane prace energetyczne i teletechniczne. Trwają roboty związane z wodociągami i melioracją. Na MOP-ie Jaczków zakończono prace kanalizacyjne i sanitarne. Obecnie prowadzone są prace związane z wykańczaniem budynków sanitarnych, a ich zaawansowanie na chwilę obecną to ok. 70 proc.

Share

Zobacz inne