Naprawa telefonu w nieautoryzowanym serwisie – kiedy warto, a kiedy nie?

Twój telefon nie działa, jak należy? A może nie jesteś nawet w stanie go uruchomić? Próby własnoręcznej naprawy nic nie dadzą, mogą za to spowodować, że zepsuty smartfon ucierpi jeszcze bardziej. Jedynie doświadczone osoby powinny zabierać się za naprawę skomplikowanej elektroniki. Jednak czy warto powierzać sprzęt nieautoryzowanemu serwisowi?

Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy z zakresu serwisowania nowoczesnych telefonów komórkowych, odpuść sobie oglądanie długich poradników i kombinowanie na własną rękę. Miejsca, w których profesjonalni serwisanci zajmą się Twoim telefonem od lat, znajdują się w każdym polskim mieście. Pytanie, czy warto korzystać z ich usług?

Dokładnie sprawdź warunki gwarancyjne

Rozpocznijmy od tego, że wszystko zależy od gwarancji urządzenia, w którym wystąpiła awaria systemowa bądź usterka mechaniczna. W przypadku nowych telefonów kupionych w ramach umowy zawartej z którąś z sieci telekomunikacyjnych oraz urządzeń nabytych w jednym z oryginalnych salonów producenta najlepiej sprawdzić, czy warunki gwarancyjne nie obejmują konkretnej usterki.

Naprawa telefonu w autoryzowanym serwisie pozwoli Ci zachować warunki gwarancyjne. Zdarzają się jednak sytuacje takie jak np. zalanie, za które odpowiada wyłącznie właściciel smartfonu. Jeśli więc gwarancja nie została Ci przyznana, nie pozostaje nic innego jak skierować się do jednego z nieautoryzowanych serwisów GSM w Kamiennej Górze i okolicach. Zastanówmy się, czy to dobre rozwiązanie.

Znajdź serwis GSM cieszący się zaufaniem klientów

Wybór właściwego punktu serwisowego może być trudny. Spytaj znajomych, czy któryś z nich naprawiał swój telefon i mógłby polecić Ci zaufany punkt. Przejrzyj fora internetowe związane z tematem, zwracaj uwagę na ocenę, treść i liczbę komentarzy na Google oraz na stronach ogłoszeniowych.

Serwisanci pracujący w nieautoryzowanych punktach bardzo często doskonale znają się na swoim fachu. Zepsuty głośnik, niedziałający ekran dotykowy, pęknięta szybka bądź zawirusowany system to tylko część z usterek, z którymi specjaliści z punktów naprawczych borykają się na co dzień. Jeżeli uda Ci się znaleźć dobry serwis, możesz liczyć na atrakcyjne ceny, profesjonalne porady i usługi na profesjonalnym poziomie.

Nie chce Ci się wychodzić z domu i wolisz załatwić wszystko online? W internecie znajdują się oferty firm, które za pośrednictwem kuriera odbiorą od Ciebie zepsuty telefon, a następnie po przeprowadzeniu serwisu odeślą naprawione urządzenie pod wskazany adres. I nie ma znaczenia, czy urządzenie zostało kupione w abonamencie, czy działa na kartę, np. w ramach jednej z ofert dostępnych na stronie https://komorkomat.pl/na-karte/.

Przygotuj swój telefon przed wizytą w serwisie

Jeżeli mowa jedynie o drobnej usterce mechanicznej, będziesz potrzebować w zasadzie tylko swojego urządzenia. O ile masz taką możliwość, dostarcz je na miejsce w oryginalnym pudełku i dobrze je zabezpiecz. W przypadku poważniejszych uszkodzeń, przy których konieczne może okazać się wyczyszczenie systemu i zainstalowanie go na nowo, obowiązkowo przerzuć najważniejsze dane na inne urządzenie lub do chmury, aby nie utracić ich bezpowrotnie. Skorzystaj w tym celu z niezawodnego połączenia internetowego, np. wykupionego w ramach jednej z ofert w serwisie https://komorkomat.pl/internet-swiatlowodowy/.

Koszt smartfonu

To, ile kosztował telefon, w którym wystąpiła awaria, ma ogromne znaczenie w kontekście odpowiedzi na pytanie, czy warto zlecać naprawę w nieautoryzowanym serwisie. Tanie, fabrycznie nowe urządzenie, np. takie, które ktoś kupuje dla osoby starszej, niekoniecznie warto oddawać do naprawy, gdyż może być ona zwyczajnie nieopłacalna. Inaczej kwestia wygląda w razie chęci odzyskania utraconych danych – w takiej sytuacji większość poszkodowanych nie będzie zwracać uwagi na wysoką cenę usługi.

Naciąganie na koszty

Niezależnie od tego, czy wybierzesz oficjalny salon producenta, czy jeden z nieautoryzowanych serwisów, pamiętaj o sprzedawcach chcących wepchnąć Ci produkty bądź usługi, których w rzeczywistości nie potrzebujesz. Uważaj – nawet osoby, które twardo stąpają po ziemi, potrafią nabrać się na sztuczki marketingowe takie jak zawyżanie ceny usługi czy wykonywanie de facto niepotrzebnych czynności serwisowych. Pamiętaj też, że nawet najdrobniejsza naprawa przeprowadzona w nieautoryzowanym serwisie pozbawi Cię warunków gwarancyjnych, o ile jeszcze one obowiązują.

Share

Zobacz inne