Pierwsze porozumienia na współfinansowanie Cyklostrady Dolnośląskiej podpisane

Kontynuowane są rozmowy z samorządowcami na temat Cyklostrady Dolnośląskiej. Odbyły się już cztery spotkania dotyczące współfinansowania tego projektu przez gminy, na których terenie znajdą się poszczególne trasy. Na podpisanie porozumień zdecydowały się już gminy Bogatynia i Wińsko.

Proponowane porozumienie przewiduje, że prace projektowe dla poszczególnych odcinków Cyklostrady będą po połowie finansowane przez Województwo Dolnośląskie i gminy. Do tej pory rozmowy dotyczyły czterech tras wchodzących w skład Cyklostrady Dolnośląskiej: Trasy Doliny Bobru, Trasy Doliny Baryczy, Trasy Doliny Nysy Łużyckiej i Trasy Miedzianej.

Pierwsze porozumienie podpisała gmina Bogatynia i dotyczyło ono współfinansowania projektu Trasy Doliny Nysy Łużyckiej, która liczy 64 km i przebiegać będzie przez Porajów, Bogatynię, Zgorzelec, Pieńsk i Prędocice. Przez samą Bogatynię przebiega 16 km i to właśnie na ten odcinek zostało podpisane porozumienie.

Na spotkaniu w Przemkowie wsparcie finansowe zadeklarowała gmina Wińsko, podpisując porozumienie w sprawie utworzenia fragmentu Trasy Miedzianej, która liczy 107 km długości i przebiegać będzie przez Przemków, Chocianów, Lubin, Ścinawę, Wąsosz i Wodniki. Gmina Wińsko ma współfinansować odcinek Trasy Miedzianej o długości 19 km.

– Te porozumienia to niezmiernie ważny krok ku powstaniu Cyklostrady Dolnośląskiej, czyli największej inwestycji rowerowej w regionie. Cały projekt mamy nadzieję zrealizować we współpracy z gminami w ciągu najbliższych lat, dlatego dziękuję wszystkim, którzy już postanowili wziąć udział w tworzeniu konkretnych tras – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Bez współpracy samorządów nie będziemy w stanie zrealizować całej inwestycji, zatem dziękuję wójt gminy Wińsko Jolancie Krysowatej-Zielnicy oraz burmistrzowi Bogatyni Wojciechowi Dobrołowiczowi za tę ważną dla mieszkańców deklarację.

Cyklostrada Dolnośląska to duży system tras rowerowych, które nie tylko pozwolą mieszkańcom regionu na aktywny wypoczynek i bezpieczne uprawianie sportu. Poprawią także dostępność transportową regionu, zintegrują istniejące już drogi rowerowe i powiążą je z dolnośląską siecią kolejową. Projekt oparty jest o sieć głównych tras rowerowych obejmujących zasięgiem cały region, łącząc się również z trasami rowerowymi po stronie czeskiej i niemieckiej. Łączna długość głównych tras Cyklostrady wyniesie ponad 2 tysiące  km.

Share

Zobacz inne

Leave a Comment