Dieta ketogenna: na jakie działania niepożądane należy uważać?

Dieta ketogenna to inaczej dieta ketogeniczna lub ketonowa, która jak inne diety ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Chociaż przynosi spektakularne efekty odchudzania, a nawet może być wykorzystywana do walki z wieloma chorobami, nie może być wprowadzona do menu każdego, kto walczy z niechcianymi kilogramami. Powodem są efekty uboczne, które mogą wystąpić w czasie jej stosowania. Dieta ketogenna: na jakie działania niepożądane należy uważać, aby stosowanie tej diety nie odbiło się niekorzystnie na zdrowiu.

Dieta ketonowa co to za dieta

Dieta ketogeniczna jest to dieta o małej ilości węglowodanów oraz dużej zawartości tłuszczu. Takie proporcje są odpowiednie, ponieważ wprowadzają organizm w stan ketozy. Czym jest ketoza? Ketoza to stan, w którym organizm pobiera energię z tłuszczu nagromadzonego w tkankach, a nie z cukru (glukozy). Dieta ketonowa pozwala na szybkie pozbycie się nadwagi i ogólną poprawę stanu zdrowia poprzez zmianę sposobu odżywania, który wpływa na procesy metaboliczne, które zachodzą w organizmie.

Keto jadłospis

Dieta ketogenna polega się przede wszystkim na spożywaniu odpowiedniej ilości węglowodanów, tłuszczów i białek. W posiłkach zmaksymalizować musimy podaż tłuszczów, zminimalizować zaś ilość węglowodanów. W keto diecie węglowodany zostały niemal całkowicie wyparte przez tłuszcze, które jak wiemy, znajdują się na szczycie piramidy żywienia, co znaczy, że powinny być spożywane w niewielkich ilościach. Prawidłowo ułożony jadłospis keto na diecie keto pozwoli osiągnąć wymarzony sukces w postaci zrzucenia zbędnych kilogramów i kontrolować proces tracenia na wadze oraz dostarczy organizmowi odpowiednią ilość witamin w odpowiednich proporcjach. Jadłospis na diecie keto powinien zawierać: olej lniany, oliwę z oliwek, orzechy- makadamia, nasiona dyni, migdały, nabiał- śmietana, twaróg, masło, sery- mozzarella, cheddar, mięso, jaja, ryby.

Keto efekty uboczne

Kiedyś ludzie chwalili dietę Dukana dzisiaj to dieta ketogenna święci triumfy. Wiele osób jest bardzo zadowolona z diety ketogenicznej i mówi, że ten sposób odżywiania przynosi szybkie efekty. W internecie możemy przeczytać nawet wiele pozytywnych opinii, a także zobaczyć metamorfozy osób, które się jej poddały. Czytając to wszystko, wydaje się, że dieta ta nie powoduje skutków ubocznych, co nie nie jest prawdą, ponieważ taki sposób odżywiania może być bardzo wycieńczający dla organizmu i powodować keto efekty uboczne. Wśród nich możemy wymienić: zmęczenie, drażliwość, nudności, ból mięśni, nieświeży oddech, zaparcia, problemy ze snem, wypadanie włosów, demineralizacja i łamliwość kości, nieregularny okres i inne jeszcze dobrze niezbadane.

Keto grypa

Jak większość osób będących na tego rodzaju diecie prawdopodobnie słyszałeś nazwę keto grypa. Jest to dolegliwość, która może się przytrafić każdemu, kto rozpoczyna keto dietę. ”Chorując” na keto grypę po prostu odczuwamy skutki odstawienia węglowodanów, a obniżenie ich spożycia powoduje, że organizm jest zmuszony do spalania ketonów w celu pozyskania energii zamiast glukozy. Kiedy organizm znajduje się w stanie ketozy – spala tłuszcz, a nie glukozę – dieta keto działa, jednak na początku możemy nie czuć się tak dobrze, stąd nazwa grypa ketonowa. Objawy grypy ketonowej to: ból głowy, osłabienia, drażliwości, także zaparcia, nudności i wymioty, słaba koncentracja, huśtawki nastrojów, mgła mózgowa, drażliwość, zaburzenia snu, biegunki, bóle mięśni, skurcze, bóle brzucha, słaba koncentracja i inne.

Share

Zobacz również

Leave a Comment