Powiat Kamiennogórski realizuje projekt dofinansowany z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Projekt Cyfrowy Powiat umożliwi Starostwu zwiększenie cyberbezpieczeństwa poprzez zakup usługi diagnozy cyberbezpieczeństwa, szkoleń, sprzętu oraz migrację strony www.
W ramach procesu zwiększania bezpieczeństwa informatycznego przewidziano:
– wymianę przestarzałego sprzętu komputerowego (11 stacji roboczych),
– zakup centralnych zasilaczy UPS – jeden z nich zasili urządzenia w budynku głównym, drugi – jeden z wydziałów Starostwa. Dzięki możliwości podtrzymania zasilania nawet do 30 minut ochroni to sprzęt komputerowy przed nieoczekiwanym wyłączeniem, w konsekwencji zapobiegnie utracie połączenia z siecią LAN/Internet i utracie danych, jak również umożliwi bezprzerwowe działanie, przyczyniając się do komfortowej pracy i obsługi klientów bez konieczności oczekiwania, a ogólnie zapewni ciągłość działania całej jednostce,
– migrację strony www Starostwa do bezpiecznej i aktualnej strony przy wykorzystaniu modelu SaaS (aplikacji hostowanej w chmurze). Nowoczesna i bezpieczna chmura gwarantuje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych, kopię zapasową, aktualizację zabezpieczeń i systemu CMS, zapewnia wsparcie techniczne oraz dostosowywanie do zmieniających się przepisów prawa.
Wartość projektu: 127 405,50 zł.
Okres realizacji: do 31.10.2023 r.